هرگونه افزایش قیمت دارو را به شماره 1490 اعلام کنید

 به نقل از وب دا؛ وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی  یادآور شد: نرخ ارز مرجع برای داروهای وارداتی از 10هزار و 500ریال به 12هزار و 260ریال افزایش یافته است و برای این که این تفاوت قیمت هزینه دارو را گران نکند باید یارانه آن بیش از 100درصد تعلق گیرد.

دکتروحید دستجردی گفت: ما چنین ذهنیتی نداشته و از خودمان توقع هم داریم که در چنین شرایطی به مردم سخت گیری بیشتری نشود برهمین اساس تلاش می کنیم قیمت داروها افزایش پیدا نکند.

وی بیان کرد: کمیته نرخ و قیمت گذاری در این زمینه تصمیم گیری می کند و سعی خواهیم کرد به غیر از ما به تفاوت نرخ ارز مرجع، هیچ قیمتی افزایش نیابد.

دكتر دستجردی افزود: از مردم درخواست داریم اگر در جایی به افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره 1490ستاد رسیدگی شکایت های دارویی منعکس کنند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: امسال تاکنون 50 درصد از بودجه بیماری های صعب العلاج به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته است که با پی گیریهای انجام شده معاونت حوزه راهبردی ریاست جمهوری قول داده اند که100درصد این بودجه تخصیص یابد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای بیماران صعب العلاج و سرطانی باید با یارانه دارویی وارد کشور شود که تاکنون 78درصد یارانه این بخش تخصیص یافته است و باید بیش از 100درصد تخصیص یابد.

دكتر دستجردی افزود: داروهای ساخته شده وارداتی 3/2تا 7/ 3 درصد مجموع داروهای کشور را شامل می شود.

 

براساس این گزارش وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي که به منظور افتتاح چند پروژ عمرانی و درمانی به بوشهر سفر کرده است ، گفت: بیمارستان شهداي خليج فارس یکی از قطب های مهم درمانی جنوب است که نه تنها برای پاسخ نیازهای درمانی مردم استان بوشهر بلکه حوزه گردشگری و سلامت را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

دكتر دستجردی افزود: امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر که یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور است بهره برداری می شود و برای تجهیز این بیمارستان 180میلیارد ریال توسط این وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هزینه شده است.

وي اظهار کرد: در بخش دولتی 100هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و 66هزار تخت بیمارستانی نیز در حال طراحی، مطالعه و ساخت است که با بهره برداری از آنها سطح بندی تخت‌های بیمارستانی سال 93 این وزارتخانه محقق می شود.

دكتر دستجردي اضافه كرد: در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 14هزار تخت بیمارستانی به تخت های کشور اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طرح پزشك خانواده گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده به هشت تا 9هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دکتر دستجردی افزود: هم اینک طرح پزشک خانواده از سوی پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان های مازندران، سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و فارس در دست اجراست.

وی اضافه کرد: از 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی 35 دانشگاه دیگر نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند که تحقق این مهم در گرو تامین اعتبار برای سازمان های بیمه گر و بیمه سلامت ایران است.

دكتر دستجردی اظهارکرد: اگر اعتبار مورد نیاز تحقق پیدا کند تا هشت ماه آینده نیمی از شهرهای کشور زیر پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند گرفت./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،
برچسب‌ها: